.
Shipping by December 15th, preorders are welcome to your local hobby shop or to
sales@ruddog.eu
.
The Iris ONE touring car is the first competition car kit fully developed and designed by RUDDOG. Project lead designer Andreas Myrberg implemented countless novel and revolutionary features into the all-new Iris ONE.
Featuring a unique pushrod design with torsion springs and a single-lever rotational shocks, the centre-of-gravity is super low, thus improving overall performance. Combined with sturdy double wishbones, the high-performance suspension package ensures fast and consistent lap times run after run. Moreover, the newly developed pitch and heave shock improves handling under braking and high speed cornering.
Together with an ultra-narrow bulkhead design, the efficient three-belt drive train results in perfect weight balance. With three identical belts, less belt tension is required than with a conventional two-belt set-up.
Many unique details, such as an optional direct-mount aluminium fan, have been integrated into the design of Iris ONE to give you an edge over the competition.
Unique torsion spring design
Single lever rotational shocks
Pushrod suspension
Double wishbone design; identical arms on all four corners
Revolutionary pitch and heave shock system
Efficient low friction three-belt drive train
Ultra narrow bulkhead design
Steering assembly with easily adjustable Ackermann geometry
Adjustable track width with inserts
Sturdy and fully adjustable suspension
Carbon chassis
Optional direct-mount aluminium high-speed fan
M-One MBK '24
Nouveau design 2023
Tout le châssis a été revu dans le moindre détail Ceci est la zone de texte de ce paragraphe. Pour la modifier, il vous suffit de cliquer ici et de commencer à saisir votre texte.
Nouveau Système de transmission secondaire .
Poulie goupillée avant et arrière visssée en 7075 T6 usinées en fraisage et anodisées
Nouveau système de potence de direction an alumium 7075 T6 usinée et anodisée prise en sandwich par 2 plaques de carbone 3mm .
Nouvelle fourche hydraulique usinée en aluminium 7075 T6 anodisée noir avec de nouvelles géométries .
Nouvelle plaques de châssis carbone 3mm pour augmenter la chasse de 8° ,Abaissé de 13 mm permettant ainsi un abaissement du centre de gravité .
Châssis raccourci de 4 mm sur les versions précédentes et changement et assiette modifiée et réglable .
Nouvelle position et nouveau support moteur en aluminium 7075 T6 pour centrer et abaisser les masses
Nouveau bras oscillant en aluminium 7075 T6 anodisé noir et usiné complétement dans la masse permettant de rigidifier la M-One'23 .